Velkommen inn i min verden!

1.februar 2012 er dag én i min nye tidsregning. Den dagen fikk jeg stomi! Jeg har nå altså en pose på magen.

Jeg bestemte selv at det var stomi som var løsningen for meg. Jeg ville velge livet og jeg ville investere i det!

Prosessen i forkant var lang og krevende, men jeg har landet solid på begge bena og føler meg sterkere og tryggere enn noen gang tidligere.

I min søken etter informasjon i forkant savnet jeg åpenhet rundt temaet. Jeg bestemte meg derfor for at så snart jeg følte meg klar for det etter operasjon, skulle jeg fortelle min historie.

Så her er jeg – Linn i pose og sekk!

48 kommentarer
    1. Jeg er så stolt av deg vennen!! :)) Du er så fantastisk! Et herlig og godt menneske, og din nye tilværelse kommer du til å mestre med bravur 😉 Beundrer deg, spesielt som med-stomist, at du skriver denne bloggen! Tøft gjort! Og det er ingen tvil om at dette kan hjelpe andre 🙂 I tillegg til å være en kanal for deg 🙂 STOR klem fra meg

    2. Hei Linn!
      Lenge siden sist..) bare si at du er en flott jente!! Modig gjort av deg og blogge om dette, u go girl!! ***Klem fra tidligere datarekvisita-kollega:)***

    3. Det faktum at du har tenkt nøye gjennom valget har nok gjort dt lettere. Du vet jg synes dt er tøft gjort av dg. Gla på dine vegne.klem

    4. Som jeg har fortalt deg før, synes jeg du modig. Godt å høre at du har kommet frem til en avgjørelse som er bra for deg. Du blir et godt forbilde for andre ved å snakke åpent rundt dette.
      Gratulerer både med ferdig operasjon og ny blogg

    5. Hei vennen. Jeg vet dette har vært en lang vei for deg. Det er så utrolig tøft av deg og dele det med andre. Det står det umåtelig respekt av. Glad i deg<3

    6. Kjære Linn. Jeg er kjempestolt av deg og gleder meg på dine vegne. Nå blir det vel en kaffe i byen snart? Klem fratante Bjørg-Inger

    7. Ååååh! Fantastisk å lese at du har kommet så langt!! Det står dyp respekt av åpenhet, og mange vil få glede av nettopp din åpenhet!
      Lang, god klem!!!

    8. Flotte deg, Linn!!!!
      En alene kan kanskje ikke forandre verden,men du utgjør en forskjell!!!
      På mange måter finnes det ikke noe større…
      Jeg er så stolt av deg,og alt det du får til!!
      Ønsker deg masse lykke til videre,med blogg og alt.
      Kleem
      Ps: Jeg synes forresten “ufortjent singel” er en utrolig bra beskrivelse 😉

    9. Gratulerer med blogg, kjære deg. Jeg er så glad for at du tok dette valget. Let the good times begin! Du er modig og tøff!! Jeg er stolt av deg 🙂 Dette blir BRA, I know it!!

    10. Jeg er så ufattelig stolt av deg! Den styrken du viser er beundringsverdig, og veldig kledelig!!:) Og, om det er mulig (hvilket jeg trodde det nesten ikke var altså…), så er du enda vakrere nå!!! Jeg gleder meg enormt til å bli med deg på denne gledesreisen i det nye livet ditt!!!
      Du er så veldig veldig fin, Linn…
      KLEMMMM

    11. Therese: Hei snupp! Jeg setter veldig stor pris på ordene dine! Dette hadde aldri gått uten alle timene med samtale vi har bak oss. Tusen takk! Jeg gleder meg også veldig til å ha deg med på gledesreisen videre 🙂 Stor klem 🙂

    12. SÅ utrolig flott Linn at du er så dønn ærlig 🙂 Du er en super jente/dame og jeg er helt enig i det som har blitt nevnt før; du er helt ufortjent singel. Det er noen som ikke skjønner hva de har gått glipp av eller kan gå glipp av 🙂 Jeg håper å se deg snart igjen ( skal “dra igang” et treff etter påske ) og jeg ønsker deg en flott vår ( snart ) så lenge. STOR klem fra Anette

    13. Gratulerer med nytt liv og ny blogg Linn! Du er knalltøff. Jeg må bare slutte meg til alt det fine som er skrevet om deg tidligere.
      Lykke til og jeg håper å se deg snart.
      Stoor klem.

    14. Hei Linn,
      Kom tilfeldigvis over din blogg og tenkte jeg ville sende deg en liten hilsen. Jeg ble selv operert – temmelig ufrivillig – i 1997. Etter en liten tilvenningsperiode innså jeg fort at det var det beste som kunne ha skjedd meg i min situasjon. Selvsagt er det dager og situasjoner der jeg ønsker posen ditt pepper`n gror men stort sett så er jeg superfornøyd OG jeg blir stadig overrasket over hvor lite det betyr for andre. Så lenge det ikke er noe problem for deg – så bør det jo ikke være noe problem for en kommende partner heller? Ønsker deg masse lykke til med ditt nye liv! Respekt! 🙂

    15. Hei.
      Gratulerer med både blogg og et nytt liv med stomi:) Åpenhet er utrolig viktig. Det har vi erfart. Har selv to jenter med stomi og vi bor også på Jessheim. Så bare ta kontakt hvis vi kan bidra med tips eller råd av noe slag.
      Lykke til videre.
      Monica

    16. Anette: Tusen takk for veldig fine ord! Jaaaa, en ny reunion synes jeg er på sin plass igjen nå! Si i fra om jeg skal hjelpe til å ordne noe! Gleder meg til å se deg igjen! En fin vår ønskes dere også! Stoooor klem tilbake 🙂

    17. JLN: Hei! Så godt å høre at du også tenker positivt! Jeg synes våre “stemmer” mangler på nett, det er derfor jeg ville starte denne bloggen. Selvfølgelig kommer det kjipe dager innimellom og de skal jeg også skrive om, men jeg vil at folk skal se at man kan være stolt og glad selv med stomi:) Jeg også blir overrasket over hvor lite det betyr for andre. Tusen takk for kommentaren din, håper du vil følge bloggen videre. Lykke til du også! Respekt tilbake 🙂

    18. Monica: Hei! Takk for tilbakemeldingen! Hvor gamle er jentene dine og hvor lenge har de hatt stomi? Det er kjempeflott om jeg kan få litt tips og råd fra deg/dere! Linn 🙂

    19. Hei Linnemor!
      Du er den tøffeste jenta som fins!! Du er helt utrolig, til tross for hvilke problemer du har hatt, har du alltid hatt tid til å hjelpe og trøste andre! Jeg ønsker deg alt mulig godt og at du får et bedre liv!!
      Du betyr veldig mye for meg!! Og skal du på “Harrytur, så må du stikke innom a`tante da!

    20. Hei til jenta mi!
      Jeg er så stolt av deg!! Det har vært tøffe tak for deg gjennom så mange år, derfor er jeg så utrolig glad for at du valgte “pose på magen”. Dette blir bra og jeg gleder meg til å følge deg framover.
      Veldig glad i deg! mamma

    21. tante May: Hei tante! Tusen takk for veldig fine ord! Jeg er sikker på at alt blir så mye bedre nå! Du betyr veldig mye for meg også:) Selvfølgelig kommer jeg innom om jeg er på tur! Stor klem 🙂

    22. mamma: Hei mamma! Jeg er veldig glad for at jeg endelig bestemte meg for dette jeg også. Den satt langt inne! Dette blir fint det! Veldig glad i deg også:) Stor klem 🙂

    23. Hei Linn!
      Jeg så bloggen din via en anbefaling på facebook. Så flott holdning du har til eget liv, kropp og helse! Du har gjort et flott og modig valg! Jeg ønsker deg masse lykke til med valget ditt – og med denne fine bloggen!
      Hilsen fra Irene 🙂

    24. Hei!
      Er imponert over at du velger å blogge om den nye tilværelsen din med stomi! Det står det virkelig respekt av! Eg skal sjølv få stomi til sommeren og er veldig glad over å ha oppdaga bloggen din og gleder meg til å følgje deg vidare. Stå på! 🙂

    25. Johanna: Hei Johanna! Så morsomt at du har funnet bloggen min! Ta gjerne direkte kontakt med meg dersom det er ting du lurer på både før og etter operasjonen.Jeg ligger jo noen måneder foran deg og har sikkert et og annet å lære bort etterhvert 🙂 Lykke til! Stå på du med:)

    26. Hei Linn! Flotte bloggen jo! 🙂
      Må bare si at jeg liker “Linn v2.0” MINST like bra som orginalen, og er superstolt av deg. Gleder meg til vi sees igjen snart!
      Fortsatt god påske!

    27. Martin: Takk, Martin, så flott at du synes det! Jeg satt og tenkte litt her om dagen og jeg tror jeg faktisk har rukket å komme til “Linn v3.0” 🙂 Sees til uka! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg