Planen

Hei igjen!

Jeg har brukt litt tid siden sist på å tenke ut hva som egentlig er motivasjonen min med å lage denne bloggen og jeg tror jeg har kommet frem til at den er tredelt.

Aller først håper jeg min åpenhet vil kunne hjelpe og motivere. Jeg mener ikke da bare andre med pose på magen, men egentlig alle som måtte finne mine beretninger interessante. Det er en historie, det er en vei og det er et mål. Alt dette ønsker jeg å sette noen ord på. Dette blir dermed samtidig et fora for meg selv til å skrive meg ut av tiden som har vært, inn i den som er nå og frem mot den som kommer.

Den siste og tredje delen av planen kom jeg på onsdag 29.februar. Da så jeg programmet “Lindmo” og hørte forfatteren bak sexbloggen “flinkepiker.org” snakke om sin motivasjon for å starte med blogging. Hun ønsket rett og slett å skape en motpol til alle rosabloggene der ute. Og jeg applauderer høyt og henger meg på den! Livet er så mye mer enn perfekt sminke, perfekte klær, perfeke kropper, perfekte jobber, perfekte tanker, perfekt lykke osv. Det funker ikke slik for de fleste av oss. La oss heller være perfekte uperfekte og tørre å snakke om det!

Ønsker alle en fin søndag!

Mer fra denne fronten kommer senere!

Linn 🙂

 

27 kommentarer
    1. Jeg dumpa innom bloggen din via en “reklame” for den på facebook. Jeg kommer til å følge deg! Jeg liker motvekt mot rosabloggere, og fordummende jenteimage! Hurra for alle som tør å stå frem og være perfekte uperfekte!

    2. hei vennen! Er kjempestolt av å være din venn! Skal absolutt følge deg videre og gleder meg til å se deg igjen snart ! Selv om jeg støtter deg 150%, håper jeg det er greit at jeg kan lese noen rosabloggere innimellom uten å få dårlig samvittighet overfor deg !! Ha en forsatt fin 8.mars.
      klem fra sørlandet

    3. Hei Linn.
      Så utrolig bra at du har startet denne bloggen. At du ville sette lys på det å være ung med stomi er utrolig bra. Mange med og uten stomi kan lære mye av deg og din sitiuasjon.
      Masse masse lykke til. “kikker innom deg”
      Hilsen Lene

    4. Lene Løyning: Hei Lene! Så koselig at du har vært inne og lagt igjen kommentar til meg. Og så bra du tror den kan være til hjelp for andre! Ja, kikk innom, det er stas!
      Klemmer 🙂

    5. Hva er dette snakket snakket om de perfekte uperfekte? Jeg kjenner litt til Linn K H A, og det er ikke mye uperfekt der. Som person, medmenneske og venn scorer hun høyere enn alle andre jeg kjenner, så en liten pose på magen betyr lite.
      Folk prøver å forbedre utseende sitt med silikon og botox, men uten litt kunnskap om verden hjelper det lite å ha dd cup. Jo mer jeg får vite om hennes kamp, jo høyere elsker jeg henne. Ett fantastisk menneske, en fantastisk kvinne, og en rollemodell for fremtidige kvinner. Hadde alle vært som Linn hadde verden vært ett godt sted å leve.

    6. valleklorin: Hei! Jeg vet ikke hvem du er, men tusen takk for mange flotte ord! At du oppfatter meg på denne måten gjør meg glad og stolt! Jeg vet ikke om jeg kan leve opp til alt det der, men jeg håper det holder at jeg gjør mitt beste. Må påpeke at det er jeg selv som har lansert dette om det perfekte uperfekte. Jeg tror det er fint sånn jeg. Tror det uperfekte kan interessere og differensiere. Klem

    7. Jeg slenger meg med på valleklorin jeg! Har litt kjennskap til dama jeg og, og jammen er det ikke så nære perfekt man kan komme så veit ikke jeg!
      Hadde jeg vært smart hadde jeg funnet meg venner som får meg til å skinne som diamant i rompa til ei geit, men i stedet har jeg det privilegiet å omringe meg med to av verdens beste eksemplarer av feminin styrke, Therese – og Linn.
      Er så stolt av deg vennen min. Stå på og vit at jeg er kjempe glad i deg. Ses rundt den 20.april!!

    8. Jeg er så stolt av deg. Trur du viser vei og åpner noen dører for andre i din situasjon 🙂 klem fra Beryll

    9. Hei! Ville bare si; “Stå på!!” 🙂 Et av NORILCOs (Norsk forening for stomi og reservoar opererte)tillitsvalgte tipset meg om din blogg. Det er jeg som redigerer og oppdaterer NORILCOs hjemmeside, og hadde tenkt å legge ut en link til din blogg 🙂 Håper det er greit for deg 🙂 Syns det er viktig at folk er klar over at den eksisterer 🙂 Si ifra hvis du ikke syns det er greit. Den ligger iallefall på http://www.norilco.no, under “nyheter”. Masse lykke til videre!

    10. Adi: Hei! Wow, så moro at du har lagt den ut på hjemmesiden! Planen er å skrive nyansert om å ha stomi, det tror jeg er viktig for at andre skal kunne identifisere seg med det jeg skriver. Smilet, latteren og håpet skal uansett alltid være med! Takk for at du har gjort bloggen tilgjengelig for flere! Linn:)

    11. Fantastisk at du står frem og fronter en så tabubelagt situasjon! Jeg jobber selv med pasienter som har stomi og skal virkelig tipse de om denne bloggen! stå på og masse lykke til:):)

    12. Hei du!
      Kom innom bloggen din tilfeldig.
      Jeg med mitt problem(se blogg), kan fort ende opp med stomi også. Men har ikke kommet så langt enda. Lever med Sakral nervemodulering enn så lenge og er fornøyd med det.
      Jeg setter deg opp på listen min over blogger jeg besøker- bli spennende å følge deg i tiden fremover. Vi har tross alt mange like utfordringer. 🙂

    13. Madam Ink: Hei Madam 🙂 Så flott at du fant bloggen min og at du legger igjen kommentar. Jeg kikket kjapt innom bloggen din og jeg må si jeg synes det er fantastisk at du skriver om det du gjør, det vil hjelpe mange! Jeg skal lese litt mer i løpet av helgen.

      Jeg fikk selv operert inn SNS i mai i fjor, men da jeg ikke synes det hjalp meg, bad jeg om stomi. SNS’n sitter der fortsatt og det skal den nok gjøre til batteriet er tomt 🙂

      Skal følge bloggen din jeg også!

      klem fra meg!

    14. Hei tøffe, modige og flotte Linnn:) fant en artikkel om bloggen din i et årsgammelt Kamille. Herlig! Å hvor mange ganger æ har tenkt at man må stå fram å snakke om det å ha Stomi. Jeg har også Stomi og hatt det i over 15 år nå og det plager meg ikke et sekund. Verre er det at vi ikke kan få barn på egenhånd og må ha hjelp til det. Andre forsøket for å skaffe lille Alma en søsken. Lykke til ! Jeg kommer til å følge deg fremover. Linda

    15. Hei Linn.
      Var hos min Stomi sykepleier her om dagen og fikk kortet om deg fra henne. Tusen takk for alt du deler. Jeg er i en situasjon nå hvor jeg føler dette er min siste utvei. Jeg har prøvd en del og føler meg lei og sliten. Men har så fryktelig mange tanker og spørsmål. Kanskje jeg kan spør deg?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg