Utfordringer

Hei igjen!

Det er et par ting jeg funderer litt på og som jeg håper at dere andre med stomi (og gjerne dere andre også om dere har noen kreative forslag!) kan hjelpe meg med.
Jeg bruker endelt utstyr og tenker at det kan gi meg noen utfordringer innimellom hva gjelder skifting og ingen tilgang på vann.

 

Utfordring 1: Skifting av pose inne på en trang bås uten vann

Utfordring 2: Skifting av pose på vanlig toalett (f.eks på restaurant) hvor vasken er utenfor toalettet og jeg dermed ikke har tilgang på vann

Utfordring 3: Skifting av pose når man er på besøk

 

Det gjør meg overhodet ingenting at “alle” vet at jeg har stomi, men jeg kjenner litt på en dårlig følelse ved å måtte gå ut av badet, kanskje forbi folk og ut i søpla. Vet at dette er noe jeg bare må akseptere og jobbe med (og det går bedre nå enn f.eks for 4 mnd siden), men er åpen for noen gode strategier.

Utfordring 1 og 2 tror jeg jeg bare skal utsette meg for en dag slik at jeg får øvd meg. Eksponeringsterapi må vel være bra! Og jeg tenker at det er fint å ha testet og fått prøvd seg litt i kontrollerte former før jeg virkelig må. Her gjør det gamle kontrollbehovet seg gjeldende, men det skal det få lov til. Det er fint å føle på trygghet.

 

Hører gjerne fra dere!

 

Linn

c”,)

 

 

 

 

 

4 kommentarer
    1. Intimsevietter/våtservietter?, ha vann på liten flaske i veska di?, hundeposer for avfallet? (leste på Norilco). Tror det er en del tips inne på forumet på Norilco 🙂 Lykke til!

    2. Anonym: Hundeposer er standardutstyr 🙂 Ja, tror det må bli slik at jeg har med vann. Vet ikke hvor bra det er med vanlige våtservietter pga parfyme osv, pluss at plata ikke fester så godt da.Takk for tips 🙂

    3. nr 1. har du hundeposer. ta med en pose med våte pads
      2. jeg tar alltid 4-5 pads i hånda når jeg går in på resturant toalett. da er det bare å fukte de på vei inn.
      3. heldig der da jeg er ganske åpen av meg. du har jo en veske. ikke unormalt for en jente å ha veske på do. ha brukt pose i vesken til du skal dra eller rett og slett ta deg en tur ut i søpla. det gjør jeg hvertfall

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg