Holde mitt aller første foredrag. Check!!

Hei, fine folka!

For to uker siden holdt jeg mitt aller første foredrag og det var altså så utrolig stor stas!

Jeg var så heldig å bli invitert til et fagseminar for stomisykepleiere for å snakke om bloggen min.
50 flotte sykepleiere, mamma og min gode venninne Tone lyttet til det jeg hadde å si og hadde masse kommentarer og spørsmål til meg, historien min og erfaringene mine da jeg var ferdig.

Det var et takknemlig og fint  publikum å holde sitt første foredrag for! Som Linn Versjon 1.0 hadde jeg aldri i verden sett for meg at jeg noensinne hverken kunne like eller tørre å  snakke til så mange mennesker, men Linn Versjon 2.0 overrasket og elsket det! Jeg håper de satt igjen med en god opplevelse og at det blir flere slike oppdrag fremover. Jeg har en prosess, et budskap og et tema jeg brenner for nå! 

 I anledning både stomidag hos bandagist og foredraget mitt, fikk jeg laget dette glade visittkortet med solsikka mi på (vel, rett skal være rett, det var tante May sin hage og tante May sin solsikke, men jeg foreviget den med kameraet mitt :)):

 

 

Ha en fin dag!

Jeg heier på dere!

Torsdagsklem <3

9 kommentarer
    1. Jeg var en av de heldige å få oppleve Linn Kristine Holter Andersen holde foredrag. Må først si jeg er utrolig stolt av deg og det foredraget du holdt var SÅ perfekt og SÅ deg. Du fortalte rett fra “levera”! Etterpå fikk du mange spørsmål, som du besvarte. Du beholdt roen og svarte på alt. Er SÅ utrolig stolt av å være din venninne og kunne “oppleve” dette med deg! Veldig glad i deg, Linn.
      Lært utrolig mye av deg og du hjelper SÅ mange mennesker som er uvitende, jeg var en av dem 🙂
      Stor klem til verdens beste!!

    2. Jeg var så heldig å få høre ditt innlegg på fagseminaret for stomisykepleiere! Må bare si at jeg ble og imponert, så flott at du vil dele dine opplevelser med oss andre. Vi som satt i salen vil nok dele budskapet videre, slik at det dukker opp nye lesere fra hele landet. Masse lykke til videre!

    3. Tone: Hei, vennen! Tusen takk for fine ord! Jeg er så glad du var med! Det gjorde godt å ha dere to bak i salen! Og spesielt var det godt etterpå da jeg svevde høyt og hadde behov for å snakke igjennom opplevelsen 🙂

      Du har lært meg mye du også, jeg setter så pris på vennskapet vårt! Veldig glad i deg, snupp!

      Stor påskeklem 🙂

    4. Hei Linn!
      Liker bloggen din og deg:-) Lurer litt på hva du mener når du sier at du brenner for noe rundt stomi. Føler du deg på noen måte diskriminert? Eller at du var redd for å få det og nå føler det er greit? Jeg har selv stomi og føler ikke at det er noe stort problem:-) Har jo ikke noe behov for at alle skal vite hvor avføringen min kommer ut, men fra de som vet at jeg har stomi har jeg ikke fått noen negative reaksjoner fra i det hele tatt. Hva er essensen i ditt budskap?
      Kjempefint at du snakker om det så vi som har stomi blir synlige for hverandre og vet at vi ikke er alene:-) Takk:-)

    5. Stomi: Hei! Takk for fin kommentar og spennende spørsmål. Jeg brenner for å spre positiv bevissthet om det å ha stomi. Jeg ønsker at leger/kirurger ikke skal omtale eller anbefale stomi som “siste utvei”. For meg har posen på magen gitt meg en kontroll, en verdighet og en livskvalitet jeg aldri før har hatt. Det at jeg bestemte meg for operasjon, reddet livet mitt. Og det tror jeg det vil gjøre for mange andre også. Når jeg snakker om hva dette har gjort med og for meg, snakker jeg ut i fra at jeg har hatt en skade, altså ikke en sykdom. Det er et viktig skille der, jeg ledet prosessen og tok valget selv. Jeg har gått fra å ha det ganske bånn i bøtta, til nå å ha det veldig fint! Og jeg skulle derfor ønske at helsepersonell snakket om stomi med flere positive fortegn.
      Hør gjerne fra deg igjen, likte spørsmålene dine!
      Heier på deg!
      klem 🙂

    6. Da forstår jeg hva du brenner for:-) Så herlig for deg! Og jeg er for så vidt enig. Nå fikk jo jeg stomi pga sykdom, og hadde det ikke unormalt før stomien, men livet med stomi er da absloutt ikke så fælt:-) Litt mer stress er det jo, med masse utstyr og en bitteliten frykt for lekkasje, men det er egentlig veldig lite stomien styrer for meg. Jeg har 4 barn og er i full sving hele tiden:-)
      Så da heier jeg på deg rett tilbake:-)

    7. Stomi: Nei, det er absolutt ikke fælt, men jeg forstår de som føler det også. Det skal være rom for å sørge over tapte funksjoner. Men så må man jo etterhvert prøve å gjøre det beste ut av det.
      Glad for å høre at du har det fint! Fire barn ja, da er hverdagen hektisk vil jeg tro!

      klem til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg