“Oi, her var det ikke bare én!”

 

“Oi, her var det ikke bare én!”

Dét tenkte Joachim og jeg og dét sa legen da vi så det første bildet på skjermen under ultralyden 8.januar. Da var jeg åtte uker på vei.

Tenk det! Jeg har TO babyer i magen min jeg, Joachim og jeg skal ha TO babyer på en gang!!

29.januar (12+3 på vei) var vi på ny ultralyd på Ahus for å finne ut av om det var eneggede eller toeggede tvillinger. Legen slo fast at det var eneggede og selv om det var vanskelig å se, mener han med 80% sannsynlighet at det er to jenter.

 


Tuppen og Lillemor med ansiktene mot hverandre. Den ene litt høyere opp enn den andre. Sukk!

Fordi det er eneggede, skal vi følges opp av Ahus hver annen uke fra uke 16. Det føles veldig godt!

Det er mye spennende som skjer fremover og det er veldig mange førstegangsopplevelser på en gang. Det er etterlengtet og spennende å være gravid (og litt forferdelig også siden jeg er så sliten, kvalm og avslutter hver dag med å henge over doskåla :)), det er litt skummelt å ha ansvaret for å bære frem to samtidig med tanke på risiko osv og jeg er veldig spent på hvordan det blir å ha stomi etterhvert som magen sikkert blir gigantisk! Men vi må bare ta alt som det kommer, stole på at legene som følger oss opp vet hva de gjør og at det blir godt samarbeid mellom alle fagfeltene som må inn i bildet her. Denne kroppen har jo vært igjennom litt av hvert og da blir det en del hensyn og valg å ta etterhvert.

Vi krysser fingrene for at alt går bra og at vi får møte to friske, fine jenter om noen måneder.

 


 


Slik annonserte vi den store nyheten på Facebook

 

Linnpinnsolskinn blir snart Linnpinnsolskinnsbolla og det gleder jeg meg til! Bilder kommer så klart 🙂

 

Store klemmer <3

13 kommentarer

Siste innlegg