.. og nettopp derfor er det nyttig å ha pose på magen! *fnis fnis*

 

Tjena!

 

Dette er et aldri så lite blogginnlegg om hvordan stomiutstyr løser hverdagslivets tøffe utfordringer kjapt og enkelt 🙂

 

Når du kommer ut fra jobben og oppdager at den hysterisk morsomme kollegaen din har pyntet bilen din slik for eksempel (hevn for å ha sagt “tenk fort!” og kastet en løs snøball i hendene hans på kontoret kanskje?):

Fine, hvite klistrelapper med godt lim på alle bilens ruter.  Herlig!
De klamrer seg desperat til underlaget og nekter å la seg fjerne uten å gå i oppløsning..

Ja, da er det flott å ha kleberfjernerspray i veska si kan jeg fortelle!
Og en liten sveip over med kleberfjernerserviett til slutt..
og vips, rips. borte vekk! (rutene må vaskes da, men det vet jeg om noen som skal få lov til i morgen!)

Den fantastiske sprayen gjør magi også når små jenter synes det er vondt å dra av plasteret på armen eller når du ute på veggen finner maskeringstape fra fjoråret som har valgt å integrere seg med underlaget.

Og skulle man få gnagsår eller trenge plaster, ja, da har jeg jammen en løsning på det blant utstyret mitt også (Brava elastisk tape for kjennere)!

 

Ingen skal fortelle meg at det ikke lønner seg å ha pose på magen!

 

Min indre gudinne skal ta seg en torsdagsøl, gni seg i henda, luske rundt, fnise og planlegge morgendagens faenskap og fanteri!

 

God torsdagskveld!

klem <3

 

 

 

 

5 kommentarer
    1. Hei : En erfaring rikere, jeg : Har jo Puffe – colostomi, og jeg irrigerer som du vet. I det siste har jeg ikke klart å få vannet inn slik som jeg har pleid. Vrengte og vred hodet – dro til slutt kontakt med stomisykepleieren min på Ullevål, som kjente inni Puffe med en behansket finger. Og vet du hva som hadde skjedd : Etter at jeg begynte å trene igjen etter sykdommen – trener veldig mye magemuskler, så har Puffe ” vridd ” seg ! Dro hjem etter stomikontrollen, fikla med utstyret jeg bruker når jeg irrigerer, og vips, vannet rant inn som bare det ! Måtte bare endre retningen litt…. Tøffe Puffe som vet hva hun vil og gjør som hun vil ..hm….. lik “mora si”….. Som sagt : en erfaring rikere – igjen !! Have a nice day :D)))

    2. Ha-ha-ha. Måtte le jeg, dette var utrolig festlig. Mannen min (som har hatt stomi) har fortalt om den sprayen, men det har ikke vært nødvendig å bruke det til det du har forklart. Men sannelig smart. Ser for meg at du fikk tatt hevn da! 🙂 Du skriver så gøyalt, at jeg garantert kommer til å følge bloggen din(og deg) videre. Klem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg